Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Η Ελλάδα ΠΡΩΤΗ σ' όλη την Ευρώπη... για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ! Στο 97,1% η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ µε ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!

Η Ελλάδα ΠΡΩΤΗ σ' όλη την Ευρώπη... για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ! Στο 97,1% η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ µε ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!
Να, ένα ευχάριστο εθνικό ΣΟΚ! Σε ύψος ΡΕΚΟΡ κλείνει η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013.

Με το 97,1% που πέτυχε η κυβέρνηση, η Ελλάδα έρχεται πρώτη στο σχετικό πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μεταξύ των 28 χωρών - μελών.

Και αυτό φυσικά, είναι κάτι που γίνεται για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ!

Αλλά και αναφορικά με τη νέα προγραμματική περίοδο (2014-2020), η Ελλάδα - σύμφωνα με τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία - έρχεται ΚΑΙ ΠΑΛΙ πρώτη σ΄όλη την Ε.Ε, με ποσοστό 4,99% όταν ο δεύτερος έχει μόλις 3,07%.

25121

 

∆εν πάνε 15 µέρες από τότε που η ευρωβουλευτής της Ν∆, Μαρία Σπυράκη, κατέθεσε ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο, τονίζοντας τον κίνδυνο να κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει 6,5 δισ. ευρώ λόγω δήθεν καθυστερήσεων στα συγχρηµατοδοτούµενα έργα στη χώρα µας.

Ηταν στις 10 ∆εκεµβρίου, όταν ρωτούσε εναγωνίως να ενηµερωθεί η κυρία Σπυράκη για τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης και τις συνέπειες που θα έχει η χώρα από αυτές. Στο σηµερινό δηµοσίευµα δίνουµε µια πλήρη και απόλυτη απάντηση στην ευρωβουλευτή της Ν∆ για το τι έγινε τελικά µε το ΕΣΠΑ και για το σε ποια θέση είναι η χώρα µας µε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Αλλά πριν από αυτό, έχει ενδιαφέρον να τονίσουµε κάτι άλλο....

Μετά τη BILD... η Σπυράκη!

Αφετηρία για την ανησυχία που δηµιουργήθηκε εντός της κυρίας Σπυράκη, αλλά και «πηγή» της πρώην δηµοσιογράφου -την οποία επικαλείται, µάλιστα, στον πρόλογο της ερώτησης που κατέθεσε- υπήρξε ένα κατασυκοφαντικό δηµοσίευµα της γερµανικής φυλλάδας BILD µε τίτλο: «Κίνδυνος επιστροφής κοινοτικών επιδοτήσεων για την Ελλάδα, λόγω χάους στις υπηρεσίες».

Το δηµοσίευµα, ερµηνεύοντας τα ευρήµατα µιας έκθεσης που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συζήτησης στην Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισµού του Ευρωκοινοβουλίου στις 7 ∆εκεµβρίου 2015, έλεγε ότι η Ελλάδα «οφείλει να επιστρέψει κοινοτικές επιδοτήσεις, ύψους έως και 6,5 δισ. ευρώ...». Τότε, µάλιστα, είχε τρέξει να δηλώσει και η ευρωβουλευτής των Γερµανών Χριστιανοδηµοκρατών, Ιγκε Γκρέσλε: «Η µιζέρια δεν οφείλεται στην έλλειψη χρηµάτων για την Ελλάδα, αλλά στο ότι η χώρα θέτει εµπόδια στον εαυτό της».

Και µετά τη Γερµανίδα ευρωβουλευτή, ήρθε η φυλλάδα BILD στις 9 ∆εκεµβρίου. Και την επόµενη µέρα, στις 10 ∆εκεµβρίου, η ερώτηση Σπυράκη στο ευρωκοινοβούλιο. Και µε αφορµή αυτή την ερώτηση, η κυρία Σπυράκη έβγαινε από την επόµενη µέρα δηµόσια σε ραδιοφωνικές της συνεντεύξεις και διαλαλούσε το κακό που µας βρήκε. Και έτσι, γέµισε µ' αυτόν τον τίτλο όλο το ελληνικό διαδίκτυο! Ακολουθήθηκε η κλασική µέθοδος σπέκουλας δηλαδή...

Η παντελώς ύπουλη και συκοφαντική επίθεση της γερµανικής σκληροπυρηνικής πλευράς, ως συνήθως, βρήκε ευήκοα ελληνικά ώτα στα στελέχη της Ν∆, που έτρεξαν µε τρέλα να την ενισχύσουν, προκειµένου να «δηµιουργήσουν» άλλο ένα ψεύτικο θέµα στις ειδήσεις. Οτι η ελληνική κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τα έχει κάνει µπάχαλο µε το ΕΣΠΑ και εξαιτίας τους η χώρα κινδυνεύει να χάσει δισεκατοµµύρια από τη χρηµατοδότηση. Αυτό έλεγε και επέµενε µε µανία κιόλας να τονίζει η «γαλάζια» προπαγάνδα.

25122

Οµως, κάθε προπαγάνδα έχει το τέλος που της αξίζει. Και τούτης της τελευταίας µε το ΕΣΠΑ, το οριστικό ΤΕΛΟΣ θα της το δώσει σήµερα Το ΧΩΝΙ.

Ή αν θέλετε, η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που µεσοβδόµαδα δηµοσίευσε τα επίσηµα αποτελέσµατα για την απορροφητικότητα της κάθε χώρας-µέλους της ευρωζώνης, έτσι όπως διαµορφώνεται η εικόνα ΤΩΡΑ, στα µέσα ∆εκεµβρίου!!! ∆ηλαδή, ΑΚΡΙΒΩΣ όταν η Ελληνίδα ευρωβουλευτής αναπαρήγαγε την προπαγάνδα της γερµανικής φυλλάδας. Και τα αποτελέσµατα (είναι και πάλι) αποστοµωτικά!

Και άρα, τώρα που θα τα διαβάσουν η κυρία Σπυράκη και οι συνεργάτες της, καλό είναι να ετοιµάσουν µια πειστική απάντηση στο γιατί αποδείχθηκε ένα τόσο εύκολο θύµα της γερµανικής προπαγάνδας. Από συνήθεια ή από αµέλεια;

Και επίσης, στην απάντησή της, να µας πει και αν συνεχίσει να έχει ως πηγή της ενηµέρωσής της τη φυλλάδα της BILD. Και τέλος, να πάρει και µια ξεκάθαρη θέση, για να καθησυχαστούν οι κακόπιστοι αναγνώστες µας και ως προς αυτό: Τώρα, που µπροστά στα µάτια της δεν έχει τα συκοφαντικά δηµοσιεύµατα της BILD αλλά τους επίσηµους πίνακες που έδωσε η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα νιώσει ΚΑΙ ΠΑΛΙ την ανάγκη να υπερασπιστεί τις συκοφαντίες της BILD; (Απορία το έχουµε, να πούµε τη αλήθεια...).

ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Τα στοιχεία είναι αµείλικτα. Τώρα, στα τέλη ∆εκεµβρίου, που η εικόνα παίρνει πλέον την ολοκληρωµένη µορφή της, σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα έρχεται πρώτη µεταξύ των 28 κρατών-µελών, αναφορικά µε το ποσοστό απορροφητικότητας των κοινοτικών κονδυλίων για την περίοδο 2007-2013! (Για την περίοδο, δηλαδή, που µιλούσε η BILD!).

Η Ελλάδα, µετά από ένα χρόνο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καταφέρνει ένα εκπληκτικό 97,1% ως ποσοστό απορρόφησης, που αποτελεί ΡΕΚΟΡ όλων των εποχών! (Για αυτό το µέγεθος εξέφραζε τις αµφιβολίες της και διατυµπάνιζε τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες της, εκτός από τη BILD και η Σπυράκη! Για το µέγεθος – ΡΕΚΟΡ όλων των εποχών!).

Μεγαλύτερη διάψευση µπορεί να υπάρξει; Πιο παταγώδης; Πιο ντροπιαστική; Πιο αποκαλυπτική; Οχι, δεν µπορεί! Η ελληνογερµανική συµµαχία του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόµµατος θέλησε να σπεκουλάρει µε το ελληνικό ΕΣΠΑ, χρεώνοντας κακοδιαχείριση στην ελληνική κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά έρχονται -10 µέρες µετά- τα επίσηµα στοιχεία και δίνουν την πρωτιά στην Ελλάδα στη σχετική κατηγορία, σ' ολόκληρη την Ευρώπη, µε ποσοστό ΡΕΚΟΡ!

Και άρα, η BILD και οι Γερµανοί ευρωβουλευτές, που κινδυνολογούσαν το προηγούµενο διάστηµα για την Ελλάδα, καλό θα είναι τώρα να αρχίσουν να ανησυχούν για την αποτελεσµατικότητα της δικής τους κυβέρνησης, της γερµανικής, που παρότι ελέγχει καθηλωτικά όλους τους µηχανισµούς και τα κέντρα λήψης αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν κατάφερε τελικά να ξεπεράσει το 92,4%!!! Το ποσοστό από µόνο του είναι µεγάλο.

Οµως, αν το συγκρίνει κανείς µε το 97,1% της Ελλάδας, που όλο τον προηγούµενο χρόνο «πολεµούσε» µε τα µεγαθήρια, µάλλον βγάζει έναν κάποιο προβληµατισµό για την αποτελεσµατικότητα της κυβέρνησης Μέρκελ σε σχέση µε αυτή του Τσίπρα. Με όλα υπέρ σου... και χάνεις από αυτόν που είχε τους πάντες εναντίον του, αρχικά; ΕΣΥ, η θηριώδης και απόλυτη κυρίαρχος, Γερµανία; Πρόβληµα...

Εκτός και αν στη BILD δεν θεωρούν προβληµατικό το να χάνει η Μέρκελ από τον Τσίπρα. Παρά τις ανοησίες που γράφουν κατά καιρούς στη φυλλάδα τους, µπορεί και να το έχουν συνηθίσει κατά βάθος.

Oµως, ακόµη µεγαλύτερο ενδιαφέρον θα έχει η απάντηση της Ελληνίδας κυρίας Σπυράκη, που αναµασούσε τα ίδια µε τους Γερµανούς! Μάλιστα, η απάντησή της µπορεί να αποκτήσει και επιπλέον ενδιαφέρον, αν συνυπολογιστούν και τα ευρήµατα που ακολουθούν (πάρε βαθιά ανάσα, Μαρία...).

ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ

Οπως βλέπουµε στο σχετικό πίνακα (1) µε τα ποσοστά απορροφητικότητας των κοινοτικών κονδυλίων της κάθε χώρας-µέλους της Ε.Ε. των 28, η Ελλάδα βρίσκεται στην ΠΡΩΤΗ θέση, µε ποσοστό 97,1%. ∆ηλαδή, η χώρα µας βρίσκεται ΠΑΝΩ από τη Σουηδία (94,7%), ΠΑΝΩ από τη Φινλανδία (94,4%), ΠΑΝΩ από τη Γερµανία (92,4%), ΠΑΝΩ από τη Γαλλία (90,9%), και ΠΟΛΥ πάνω από τον ευρωπαϊκό µέσο όρο (88,4%). Αυτή είναι η εικόνα αυτή τη στιγµή.

pinakas1

Θέλετε να θυµηθούµε πώς ακριβώς ήταν η κατάσταση πέρυσι το ∆εκέµβριο, όταν έφευγε από την εξουσία η Ν∆; Την περιγράφει µε ακρίβεια η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον απολογισµό του 2014, της χρονιάς του success story. Και εκεί αναφέρεται µε σαφήνεια ότι το 2014 έκλεισε µε ποσοστό απορρόφησης 80,09%.

Και ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε αυτό το 80%, πέρυσι τον Ιανουάριο, και το έκανε 97,1% µέσα σ' ένα χρόνο, υπό τις πιο δύσκολες και αντίξοες συνθήκες διακυβέρνησης, που κλήθηκε ποτέ να αντιµετωπίσει στη µεταπολίτευση οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση.

Και έτσι, εκεί που βρισκόµασταν ΠΑΝΤΟΤΕ µεταξύ των τελευταίων χωρών στο σχετικό πίνακα, ΣΗΜΕΡΑ, µε ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην εξουσία, η Ελλάδα βρίσκεται ΠΡΩΤΗ σ' όλη την την Ευρώπη! Και δεν είναι αυτή η µόνη πρωτιά...


ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ

Πάµε τώρα στη νέα προγραµµατική περίοδο 2014-2020. Εκεί, που οι ελληνικές πρωτιές (της Σπυράκη «µαχαιριές») συνεχίζονται...
Μέχρι σήµερα, σύµφωνα πάντα µε τα στοιχεία που δηµοσίευσε µόλις πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα είναι η χώρα που έχει προχωρήσει τη διαδικασία ορισµού των αρµοδίων Αρχών για το ΕΣΠΑ, περισσότερο από κάθε άλλη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Συγκεκριµένα, όπως βλέπουµε στο σχετικό πίνακα (2), η Ελλάδα έχει ορίσει ήδη 18 αρµόδιες αρχές, όταν η δεύτερη στην κατάταξη χώρα (Ουγγαρία) έχει ορίσει µόλις 7! Η Γερµανία, για παράδειγµα, ακόµη δεν έχει φτάσει σ' αυτό το στάδιο, να αρχίσει τον ορισµό των δικών της Αρχών για τα κοινοτικά κονδύλια.

Clipbo0ard04

Να τονίσουµε ότι η συγκεκριµένη φάση υλοποίησης έχει ιδιαίτερη σηµασία για τις χώρες, δεδοµένου ότι ο ορισµός της κάθε Αρχής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή αιτηµάτων πληρωµής. Εποµένως, αυτή τη στιγµή, η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα να προηγείται (ακόµη και έναντι των µεγαλύτερων χωρών της ευρωζώνης) στη διαδικασία ενεργοποίησης των προγραµµάτων ΕΣΠΑ.
5% η ελλαδα, 3% ο δευτεροσ

Νέος πίνακας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, νέα πρωτιά για την Ελλάδα. Αυτή τη φορά, η πρωτιά έχει να κάνει µε το ποσοστό απορροφητικότητας του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 (πίνακας 3).
C22lipboard05


Οπως, λοιπόν, δείχνουν τα επίσηµα στοιχεία, η χώρα µας έρχεται πρώτη και µε διαφορά στην ευρωζώνη, έχοντας καταφέρει να απορροφήσει το 4,99% των πόρων, που έχουν κατανεµηθεί ήδη στο πλαίσιο της νέας προγραµµατικής περιόδου, όταν η χώρα που έρχεται δεύτερη στη σχετική κατάταξη «γράφει» 3%! Και οι άλλες 26 ακολουθούν από κάτω... Οµως, η Ελλάδα είναι από ΠΑΝΩ!

Αυτό σηµαίνει πρακτικά ότι εξαιτίας των χειρισµών που έχει κάνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον τελευταίο χρόνο στο «µέτωπο» των κοινοτικών κονδυλίων, στην Ελλάδα έχει έλθει πάνω από 1 δισ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ! (Ναι, µιλάµε για την ίδια κυβέρνηση στην οποία χρεώνουν κακοδιαχείριση... η Σπυράκη µε τη BILD!).

Να τονίσουµε, µάλιστα, ότι αυτό το ποσό (το 1 δισ. ευρώ), που έχει ήδη πάρει η Ελλάδα, είναι περίπου ίσο µε το αντίστοιχο που έχει ήδη πάρει η Ισπανία, η οποία όµως -λόγω µεγέθους- έχει να λάβει σχεδόν διπλάσιους συνολικά πόρους από εµάς! Και για αυτό, ως ποσοστό, η Ισπανία γράφει 2,91% και βρίσκεται στην 4η θέση ενώ η Ελλάδα µε το δικό της 4,99% φιγουράρει ΚΑΙ ΠΑΛΙ στην πρώτη, καταγράφοντας άλλο ένα «πρωτάκουστο» για τη χώρα µας... ΡΕΚΟΡ!

Και µάλιστα, όπως τονίζουν οι άνθρωποι που ασχολούνται µε τα θέµατα της κοινοτικής χρηµατοδότησης, αυτό το 4,99% αναµένεται πολύ σύντοµα να αυξηθεί! ∆ιότι η σχετική λίστα καταρτίζεται στη βάση των εγκεκριµένων Επιχειρησιακών Προγραµµάτων. Αρα, τώρα που εγκρίθηκε και το Επιχειρησιακό Πρόγραµµα για την Αγροτική Ανάπτυξη, η χώρα µας θα λάβει και νέα προκαταβολή και ως εκ τούτου... το ποσοστό θα µεγαλώσει κι άλλο!

Και άρα, κλείνοντας, αναφορικά µε την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, που εν πολλοίς -ως µέγεθος- ταυτίζεται συνήθως και µε την αποτελεσµατικότητα της εκάστοτε κυβέρνησης εν γένει, θα µπορούσε κανείς να πει το εξής:

Το 2015 κλείνει µε πρωτιές και ρεκόρ, ενώ το 2016 αναµένεται να πάει πολύ καλύτερα. Καλή χρονιά, Μαρία Σπυράκη. Φιλιά στη BILD...

Clipboard06


Αφησαν ένα µπάχαλο... αλλά τώρα κριτικάρουν τους ΠΡΩΤΟΥΣ!


Ορίστε άλλο ένα ασφαλές συµπέρασµα, που βγαίνει από την ιστορία Σπυράκη, αναφορικά µε το ελληνικό ΕΣΠΑ. Οτι οι «γαλάζιοι» ευρωβουλευτές προτιµούν να διαβάζουν τη BILD και όχι το Ελεγκτικό Συνέδριο! Γιατί, αν η κυρία Σπυράκη διάβαζε την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφορικά µε τον απολογισµό του 2014, της τελευταίας χρονιάς της Ν∆ στην εξουσία, σίγουρα θα ντρεπόταν να υποβάλει την ερώτηση που τώρα -διαβάζοντας τη BILD- αποφάσισε να υποβάλει. Γιατί, στη σελίδα 24 της συγκεκριµένης έκθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γίνεται µια σαφής περιγραφή της κατάστασης-µπάχαλου, που άφησαν η Ν∆ και το ΠΑΣΟΚ.

Για παράδειγµα, εκεί αναφέρεται ότι µεταξύ των προγραµµάτων, που ο περσινός ∆εκέµβρης τα βρήκε να «τρέχουν», υπήρχαν και αυτά, για τα οποία «δεν έχει εξαλειφθεί ακόµη ο κίνδυνος απώλειας της κοινοτικής συνδροµής»! Τέτοια είναι τα προγράµµατα του Ταµείου Συνοχής, το επιχειρησιακό πρόγραµµα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», καθώς και το πρόγραµµα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Αλλά πέρα από αυτό, στον απολογισµό του 2014, επισηµαίνονται και επιπλέον αδυναµίες και κίνδυνοι αναφορικά µε την υλοποίηση του ΕΣΠΑ.

Για παράδειγµα:

■ Υπερδεσµεύσεις: Σε πολλά προγράµµατα οι δεσµεύσεις υπερβαίνουν το 100% του προϋπολογισµού και, µάλιστα, σε ορισµένα φτάνουν και το 150% της συγχρηµατοδοτούµενης δαπάνης, µε αποτέλεσµα να απαιτείται η χρηµατοδότηση εθνικών πόρων για την πληρωµή των έργων.

■ Ανεκτέλεστο υπόλοιπο: Σύµφωνα µε τις προβλέψεις της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισµού της Εφαρµογής των Επιχειρησιακών Προγραµµάτων, από τα ενταγµένα στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έργα, θα µείνει ανεκτέλεστο υπόλοιπο της τάξης των 2,6 δισ., πέραν του 2015 (σύµφωνα µε την τελευταία σχετική εκτίµηση του Οκτωβρίου του 2014).

■ Ηµιτελή έργα: Ενα ποσό ύψους 850 εκατοµµυρίων ευρώ, που αφορά σε ηµιτελή έργα θα πρέπει να επιστραφεί στην Ε.Ε., αφού «κατά τη λήξη του ΕΣΠΑ έπρεπε να είναι ολοκληρωµένα. Το ποσό αυτό θα επιβαρύνει εθνικούς πόρους».

Αυτά τονίζει το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ολα αυτά αναµφίβολα «ταιριάζουν» µε τα όσα ισχυρίζεται η BILD. Μόνο, που είναι αποτελέσµατα της προηγούµενης διοίκησης, της Ν∆ και του ΠΑΣΟΚ!

Είναι ακριβώς η κατάσταση που παρέλαβε η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και που -µε τους κατάλληλους άµεσους χειρισµούς στη συνέχεια- µετέτρεψε... σε απορροφητικότητα ΡΕΚΟΡ! Και κάθεται και ακούει τους προηγούµενους µπαχαλάκηδες να της ασκούν και κριτική... 

δημοσιεύθηκε Στο ΧΩΝΙ της 27ης Δεκεμβρίου

944700 1121240167888706 4632949147125599598 n



from Το ΧΩΝΙ - Το ΧΩΝΙ - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ http://ift.tt/1Ud5GRi
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου