Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Αισχύλος με το φως του φεγγαριού

Αισχύλος με το φως του φεγγαριού
Το «Χωνί» κρατάει η Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου

O τραγικός λόγος του Αισχύλου 2500 χρόνια μετά αντήχησε την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου στα νταμάρια του Βύρωνα με έναν Χορό, που αποδείχτηκε η σωματική προέκταση της ψυχή μας σε όλη την κινητικότητά της !

Στη σκιά των βράχων , στο θέατρο Μελίνα Μερκούρη οι μαθητές του Α΄και Β΄Έτους της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Δήμου Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης», που διευθύνει ο καλός ηθοποιός Δημήτρης Παπαγιάννης, μετατράπηκαν σε αντικατοπτρισμό σκέψεων, αλλά και αληθινό αντικατοπτρισμό στους βράχους στο φως του ματωμένου φεγγαριού, το οποίο θα απολαύσουμε απόψε, που φθάνει στην πλήρη γέμιση του. Έναν αντικατοπτρισμό σκέψεων, ο οποίος μετέφερε την σύνεση, τον πατριωτισμό και τον λυρισμό του Αισχύλου ο οποίος έδωσε μεγαλοπρέπεια στην τραγωδία , γι αυτό και ο Βίκτωρ Ουγκώ όταν αναφέρεται σε αυτό που χαρακτηρίζει τον μεγάλο τραγικό ποιητή της αρχαιότητας σημειώνει : Απεραντοσύνη!

Η παράσταση «Αφιέρωμα στον Αισχύλο» δόθηκε με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Άνοιξε με αποσπάσματα από τον «Προμηθέα Δεσμώτη» σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη.

Ο Προμηθέας, παρακινούμενος από την υπερβολική αγάπη του για το ανθρώπινο γένος και για να το βγάλει από την πρωτόγονη κατάσταση που βρισκόταν, του χάρισε, όχι μόνο τη φωτιά, αλλά και πολλά άλλα μυστικά και πολύτιμες γνώσεις.
Ο Αισχύλος εδώ πραγματεύεται την ηρωική αντίσταση του αλυσοδεμένου στον Καύκασο Προμηθέα να υποκύψει στο θέλημα του Δία. Ο ήρωάς του τιμωρείται , γιατί τόλμησε να σηκώσει το κεφάλι μπροστά στον «Νόμο» , που θέλει όλα τα κεφάλια σκυμμένα, έτσι ακριβώς, όπως μας θέλουν οι δανειστές και οι τοκογλύφοι της χώρας.

Πόσο επίκαιρος ο λόγος του Αισχύλου με απίστευτες φιλοσοφικές και πολιτικές προεκτάσεις
«Η νέα τάξη των πραγμάτων θα είναι πολύ σκληρή».

Ο Χορός παρότι συνδεδεμένος με το θείο ανθρωποποιείται και αυτό καθηλώνει τους θεατές, που ξεσπούν σε χειροκροτήματα κατά την διάρκεια της παράστασης.

Στο δεύτερο μέρος παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την «Ορέστεια» , που θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά επιτεύγματα όλων των εποχών, και πραγματεύεται τρία μείζονα για τον άνθρωπο θέματα : την ύβρι, τον φόνο και την ενοχή, σε μετάφραση – σκηνοθεσία- χορογραφία και μουσική Λουκά Θάνου.

Ο Θάνου δεν είναι μόνο ένας σπουδαίος μουσικός και συνθέτης (Βλέπε «Μπαλάντα του κυρ Μέντιου») , αλλά είναι και ερευνητής της σύγχρονης χορογραφίας, και επίμονος μελετητής της αρχαίας τραγωδίας. Ένας πολυτάλαντος δημιουργός με συγκεντρωτική και πολυμερή ιδιοφυΐα ! Η μέθοδός του που διδάσκεται σε όλα τα μεγάλα ξένα πανεπιστήμια στην Αμερική, στην Ευρώπη και στη Ρωσία δίνει ανθρωπολογική και ρομαντική διάσταση στα κείμενα του Αισχύλου, που είναι ο τραγικός ποιητής , ο οποίος τον εξιτάρει και κάθε φορά που καταπιάνεται εξαρχής με ένα κείμενό του ανακαλύπτει όλο και περισσότερα ηθικά διλήμματα, που απασχολούν τους διανοητές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Το χειροκρότημα στο φινάλε δυνατό και παρατεταμένο από το κοινό για τον Λουκά Θάνου, που επιμελήθηκε ακόμη και τους φωτισμούς, για το ολόφρεσκο μπουκέτο των νέων παιδιών που συμμετείχε με σεβασμό, αλλά και από τις σκιές στους βράχους που έμειναν εκεί μέχρι το τέλος να μας θυμίζουν την ύπαρξή τους. Πάντως, οι φίλοι του αρχαίου δράματος έφυγαν από το θέατρο γεμάτοι ενέργεια, αφού τα δράματα αυτά με τα δυόμισι χιλιάδες χρόνια στην πλάτη τους, εξακολουθούν να τους συναρπάζουν και να τροφοδοτούν τη σκέψη τους, λες και γράφτηκαν σήμερα !



from ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ - toxwni.gr http://ift.tt/1LgexlB
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου