Μπορεί να θεωρείτε ικανοποιητική τη συνεργασία σας με αυτούς τους ανθρώπους. Γνωρίζετε όμως τι σκέφτονται οι ίδιοι σχετικά;
Διότι σίγουρα οι υπάλληλοί σας έχουν αρκετές σκέψεις γύρω από τη δουλειά τους και τις περισσότερες αυτές δεν τις μοιράζονται, ειδικά μ' εσάς. Ίσως κάποιες φορές το να μη σας λένε οι υπάλληλοί σας ορισμένες σκέψεις τους να λειτουργεί θετικά –ειδικά εάν αυτές θα προσέκρουαν στο Εγώ σας ή θα επηρέαζαν το καθεστώς απασχόλησής τους. Όμως η σιωπή τους μπορεί επίσης να σας εμποδίζει να κατανοήσετε τι πραγματικά πιστεύουν και... τι πραγματικά χρειάζονται από εσάς, ώστε οι ίδιοι να αισθάνονται καλά, να εργάζονται σωστά και κατ' επέκταση να λειτουργεί σωστά η επιχείρησή σας.
Και ειδικά εάν σκέφτονται κάτι από τα ακόλουθα:
1. «Λες ότι με σέβεσαι και με εκτιμάς... οπότε δώσε μου κάτι σημαντικό να κάνω»
Η ανάθεση μίας σημαντικής δουλειάς σε έναν υπάλληλο είναι ξεκάθαρη ένδειξη σεβασμού και εκτίμησης. Καν' το όσο πιο συχνά μπορείς.
2. «Λες ότι με εμπιστεύεσαι... οπότε δώσε μου κάτι σημαντικό να κάνω... και άφησε εμένα να αποφασίσω τον καλύτερο τρόπο να το κάνω»
Είναι φυσικό να λες στους υπαλλήλους σου πώς να κάνουν τις δουλειές τους. Όταν όμως έχουν πλέον τη σωστή εκπαίδευση και αρκετή εμπειρία, μπορείς να τους αναθέτεις κάτι σημαντικό, χωρίς να δίνεις «εξαντλητικές» οδηγίες και κατευθύνσεις. Τότε ο υπάλληλός σου παίρνει αμέσως το μήνυμα ότι εκτιμάς τις ικανότητες και την κρίση του. Οι άνθρωποι εκτιμούν το σεβασμό και λατρεύουν να τους δίνεται εμπιστοσύνη.
3. «Σε παρακαλώ, μη με ανακατεύεις με την προσωπική σου ζωή...»
Όντως, το να μιλάτε και για θέματα που δε σχετίζονται με τη δουλειά, βοηθά να χτιστεί μία πιο προσωπική σχέση. Όμως πολλοί εργοδότες/διευθυντές κάνουν το λάθος να μιλάνε πολύ για την προσωπική τους ζωή σε υπαλλήλους τους, όταν ακόμα δε γνωρίζουν τόσο καλά τον άλλο άνθρωπο. Οι υπάλληλοι –και ειδικά οι σχετικά νέοι υπάλληλοι- δεν ενδιαφέρονται να ακούνε τα προσωπικά σου. Θέλουν να αισθάνονται ότι «ανήκουν», αλλά κυρίως θέλουν να ξέρουν πώς τα πάνε στη δουλειά τους. Οι πιο παλαιοί υπάλληλοι θέλουν να ξέρουν ότι νοιάζεσαι γι' αυτούς. Το να μιλάς μόνο για τον εαυτό σου, δίνει το μήνυμα ότι νοιάζεσαι μόνο για τον εαυτό σου.
4. «...διότι είναι προφανές ότι δε σε νοιάζει η δική μου προσωπική ζωή»
Το να ρωτάς έναν υπάλληλο, καθώς περνάς, μία γενική ερώτηση όπως «πώς είναι τα παιδιά σου;» ή «θα βγεις μετά τη δουλειά;» ή «ποιος πιστεύεις ότι θα πάρει το πρωτάθλημα φέτος;» φαίνεται βεβιασμένο και ανειλικρινές.
Είτε αφιέρωσε χρόνο να γνωρίσεις καλύτερα τους υπάλληλους σου, ώστε να μπορείτε να μιλάτε ευθέως και με ουσία ή περιορίσου σε θέματα γύρω από τη δουλειά. Οι υπάλληλοι σίγουρα προτιμούν μία «καθαρά εργασιακή σχέση» από μία «ψευδο-προσωπική».
Ένας τρόπος να δείξεις στους υπαλλήλους σου ότι νοιάζεσαι γι' αυτούς ως ανθρώπους, είναι να ακολουθήσεις τον «κανόνα του 20%»: Όταν συζητάς μαζί τους, ποτέ μη μιλάς εσύ για περισσότερο από το 20% του χρόνου. Ο καλύτερος τρόπος να αποδείξεις ότι νοιάζεσαι, είναι να ακούς.
5. «Δε βλέπεις ότι είμαι πολύ απασχολημένος τώρα;»
Να κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά: Σταματάς για να μιλήσεις λίγο, ο υπάλληλός σου σταματάει ό,τι κάνει για να μιλήσει μαζί σου... και όταν εσύ φύγεις, αυτός έχει μείνει πίσω στη δουλειά και πασχίζει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Οι υπάλληλοί σου θέλουν να μιλάτε, αλλά έχουν και αρκετή δουλειά να κάνουν επίσης. Κάποιες φορές η λύση είναι απλή, ειδικά εάν η δουλειά ενός υπάλληλου περιλαμβάνει φυσικές κινήσεις: Μπορείς να τον βοηθήσεις σε κάτι, ενώ ταυτόχρονα μιλάτε. Τότε όχι μόνο ο ίδιος θα εκτιμήσει τη βοήθεια, αλλά και η συζήτηση θα είναι λιγότερο βεβιασμένη. Σε άλλα περιβάλλοντα, όπως γραφεία, καλό είναι να είσαι προσεκτικός πριν πας να απασχολήσεις κάποιον με «κουβεντούλα».
6. «Θα ήθελα να μπορώ να εργαστώ εδώ για πολύ καιρό»
Οι περισσότεροι άνθρωποι αλλάζουν μερικές δουλειές πριν ακόμα φτάσουν τα 30 τους χρόνια. Ορισμένοι απολύονται, άλλοι παραιτούνται γιατί δεν τους ικανοποιούν οι οικονομικές τους απολαβές και πολλοί αναγκάζονται να φύγουν γιατί... δεν αντέχουν τον εργοδότη / διευθυντή / προϊστάμενό τους!
Όποιος κι αν είναι ο κλάδος δραστηριότητάς σας, οι συχνές εναλλαγές υπαλλήλων δεν είναι κάτι καλό ούτε για την επιχείρηση, ούτε για τους εργαζόμενους. Εάν αυτό συμβαίνει, βρείτε γιατί οι υπάλληλοι αποχωρούν ή γιατί υπο-αποδίδουν και απολύονται και αντιμετωπίστε τις αιτίες. Μόνο εσείς μπορείτε. Παρατηρήστε, ακούστε, αναλάβετε έξυπνες πρωτοβουλίες, κάντε τη δουλειάς σας σωστά και οι υπάλληλοί σας θα είναι χαρούμενοι να εργάζονται μαζί σας. Αυτό θα φανεί και στην πορεία της επιχείρησης.
7. «Ένα απλό ευχαριστώ θα έκανε μεγάλη διαφορά»
Σίγουρα, κάθε φορά που καταβάλλεις τους μισθούς λες ένα σιωπηρό 'ευχαριστώ' στους υπαλλήλους σου για την προσφορά τους... αλλά το λες όντως;
Βρες λόγους να ευχαριστείς τους υπαλλήλους σου όσο πιο συχνά μπορείς –ένα επίτευγμα, όσο μικρό κι αν είναι. «Σ' ευχαριστώ που φρόντισες αυτόν τον δύσκολο πελάτη», «σ' ευχαριστώ που βοήθησες τον Γιώργο σε αυτό», «σ' ευχαριστώ που με ενημέρωσες ότι έχουμε πρόβλημα στην αποθήκη. Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι οι παραγγελίες αποστέλλονται με καθυστέρηση».
Το να λες «ευχαριστώ» ωφελεί και τους δύο σας. Ο υπάλληλος νιώθει ότι τον εκτιμάς και εσύ έχεις μία πολύ καλή αφορμή για να ξεκινήσεις μία ουσιώδη επικοινωνία.
sofocleousin.gr
from ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ - toxwni.gr http://ift.tt/1zpJyXW
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου